Actualitat

29/06/2022

El Xavier, el Santos i el Christian, nous voluntaris al Convent i Itaca

L’entitat segueix creixent i incorporant persones voluntaries -ja en són una quarantena- que fan una contribució excepcional per dinamitzar les estones lliures de les cases i els pisos i que acompanyen les persones que hi viuen

El Christian i el Santos ja són part de la familia d’Itaca. S’hi van incorporar com a voluntaris fa unes setmanes. El Christian hi va cada divendres a dinar i a compartir el seu temps amb les persones residents al pis d’inclusió i ell mateix va fer un petit text per explicar qui és i què el mou a fer aquesta tasca de voluntariat amb l’entitat:

Me llamo Christian, tengo 31 años y he decidido formar parte del voluntariado de Itaca para ofrecer mi tiempo a personas a las que les pueda aportar algún bien. Ya sea por sentirse acompañadas, escuchadas o aconsejadas en algo que pueda aportar por mi experiencia. No creo que ellas sean las únicas beneficiadas, ya que a mí también me aportará cosas, como saber agradecer, conectar con personas que quizás, y debido a su historia, han dejado atrás las máscaras con las que nos relacionamos en sociedad y seguramente me muestre valores y capacidad de aceptación y superación. 

 Actualmente, trabajo de terapeuta especializado en adicciones, coach y entrenador personal. Hace unos años hice un tratamiento de adicciones y es lo que me motivó a ser terapeuta, que es mi principal ocupación. Me encanta todo lo relacionado con la mente y el cuerpo humano y la capacitación para ser quienes estamos llamados a ser. 

De la seva banda, el Santos ve un vespre cada quinze dies a compartir el seu temps amb les persones residents d’Itaca i és metge. Ell es descriu així:

Mi nombre es Santos, tengo 31 años, soy de Bolivia, ahora vivo en Barcelona desde hace 2 años y 11 meses. Al llegar aquí me admiré al ver la cantidad de entidades y fundaciones que existen para ayudar a las personas vulnerables y me recordó mi pequeña experiencia en Bolivia. Al terminar la carrera de Medicina decidí colaborar con una fundación que llevaba atención primaria en salud a lugares alejados de la ciudad como El Chaco y Teoponte. Fue una experiencia única que me ayudó a crecer como persona, entender que dando un poco de tu tiempo puedes ayudar a hacer grandes cambios y el sentimiento de bienestar que te produce. En Barcelona hice otros voluntariados, pero hora estoy realizando el voluntariado en el piso de ltaca que es un formato nuevo para mí y espero dar lo mejor que pueda. Aunque estoy viniendo pocos días, creo que estoy conociendo personas únicas, a quien cada día conoces mejor y que nos pueden dar enseñanzas para nuestra vida. 

 

Per la seva banda, el Xavier Krauel és el nou voluntari que s’ha incorporat al Convent de la Bisbal. Ara està jubilat i durant molts anys va exercir com a pediatra. Li agraden molt els ocells i el dibuix. I és amic de la Bel·lo Torras, també voluntària en aquest servei i qui fa amb molt d’èxit el taller setmanal d’Art Brut. El Xavier ha proposat a les persones residents al Convent un taller que té a veure amb la creació de petites escultures o figures utilitzant pals i fustes de la natura i fent servir les eines del taller. Les primeres passes es faran amb models que ell ha fet per aprendre la técnica i a partir d’aquí el taller s’anirà desenvolupant.

Volem desitjar al Xavier, el Christian i el Santos una estada magnífica fent voluntariat a la Fundació i els agraïm molt que vulguin fer camí amb nosaltres!